vrijdag 3 januari 2014

Voornemen voor 2014: meer tijd samen door brengen?




Een veelgehoord goed voornemen voor het nieuwe jaar is ‘meer tijd samen doorbrengen en vaker samen leuke dingen doen’. Aan beide schort het in praktijk nog al eens door een drukke baan al dan niet gecombineerd met de zorg voor kinderen. Een goed voornemen heb je niet voor niets, het betekent dat je vindt dat er iets voor verbetering vatbaar is, dat iets beter, gezonder of verstandiger is voor jezelf en/of degenen die belangrijk voor je zijn. Gun jezelf meer tijd en leuke dingen met je partner én laat het niet bij een voornemen….. Reserveer alvast een nachtje of weekendje in een mooie, sfeervolle Pronkkamer dan komt het helemaal goed met dat voornemen.

   
 Een deugdelijk jaar

lk wensche u een jaar,
     dat zachte als zijde is;
ik wensche u een jaar,
     dat blank en blijde is;
ik wensche u een jaar,
     dat ver van krank is,
een deugdelijk jaar
     zoo breed als 't lang is;
ik wensche u een jaar,
     dat, als 't voorbij is,
          een zalig jaar
     voor u en mij is;
ik wensche u een jaar,
     zoo Gods gebod is,
dat in en dat uit
     geheel voor God is.



Guido Gezelle (1830-1899)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten